Online schaken – Henk Koksma wint het toernooi van 14 december.

Helaas ziet het er naar uit dat we mogelijk tot het eind van het jaar niet meer kunnen spelen. Om de leegte op te vangen organiseren we weer de clubtoernooien op Lichess. Het eerstvolgende toernooi is dinsdagavond 21 december en heeft als speeltempo: 10 minuten en per zet 10 seconden extra. Het begint om 20 uur en na 22:00 uur beginnen er geen nieuwe partijen meer. Het systeem koppelt de spelers: zodra er twee vrij zijn wordt een nieuwe partij gestart. U kunt ook wat later inloggen en wachten tot er een bord vrijkomt. U kunt ook eerder ophouden.

U kunt echter ook op ieder gewenst moment aanloggen op Lichess en op onze clubpagina een tegenstander uitdagen. Het is wel handig om van te voren telefonisch met elkaar een moment af te spreken dat je allebei op Lichess aanlogt. U kunt dan ook zelf een speeltempo afspreken.

De aanmelding op Lichess is gratis en eenvoudig. Aan alle leden is 28 november een handleiding verzonden voor degenen die nog geen Lichess-aanmelding hebben. Lichess heeft ook vele andere extra’s naast de Zeister clubpagina. Neem eens een kijkje op Lichess.org.

Ons gespeelde toernooi van 14 december kunt u bewonderen op deze pagina. Om niet aan de hele buitenwereld onze personalia prijs te geven spelen enkele van ons onder pseudoniem. Onderling weten we elkaars namen.

Toernooileider bij Zeist is Wijnand Engelkes. Wijnand is oud-ICT-er en is te allen tijde, zelfs tijdens de partijen, bereid u nadere uitleg te geven. Zijn telefoonnummer staat achteraan in de email die alle leden gekregen hebben. Hij is ook bereikbaar via webmaster@schaakclubzeist.nl.