Oud-lid Henk Keers overleden

Met enige vertraging, vanwege de zomervakanties, bereikte ons het bericht dat ons oud-lid Henk Keers op 2 augustus op 88-jarige leeftijd is overleden. Wij wisten dat zijn gezondheidstoestand broos was. Hij werd al geruime tijd geleden opgenomen op een verpleegafdeling van een verzorgingshuis.

De begrafenis heeft plaatsgevonden op 8 augustus op de Gemeentelijke Begraafplaats Zeister Bosrust.

Henk Keers heeft zich jarenlang ingezet voor de Schaakclub Zeist. Onder meer als interne wedstrijdleider van 1975 tot 1981, als secretaris van 1994 tot 1999 en opnieuw als intern wedstrijdleider van 1999 tot 2005. Als wiskundige deed hij dit werk deskundig en nauwkeurig. Hij was een vriendelijk en beminnelijk mens, die als schaker wekelijks trouw zijn partij speelde, zowel intern als extern. Op enig moment lukte het hem niet meer om op de club te komen vanwege zijn hoge leeftijd.

We gedenken Henk Keers met dankbaarheid voor alles wat hij gedaan heeft en wensen zijn kinderen en kleinkinderen sterkte met het gemis.

(HH)