Wijzigingen aan de site per 6/5/2022

Uw webmaster vermoedde dat het besloten “Leden” gedeelte van deze site erg weinig wordt bekeken. Op 6 mei heb ik de rubrieken “Artikelen van Leden” en “Partijen van Leden” daar weggehaald en op het “open” gedeelte geplaatst. U vindt ze in het menu “Schaak” in de groene balk. Die informatie is dus openbaar geworden.

Overigens: Wie zelf iets wil publiceren is hierbij van harte uitgenodigd. Heeft u een mooi artikel geschreven of een leuke partij gespeeld? Stuur uw bijdrage voor de site naar de webmaster .

De rubriek “toppartijen vorige week” in het Leden-menu gaat eerdaags verdwijnen. Ik zou graag willen weten of daar nog iemand prijs op stelt.

De rubriek “Downloads” in het Leden-menu blijft. Daar staat een printbaar notatiebiljet in, een set indelingstabellen voor toernooien en een beschrijving van hoe je zonder indelingsperikelen een leuk toernooitje opzet. (Heb ik 40 jaar geleden in Duitse schaakclubs geleerd)

In het besloten gedeelte blijven verder alleen de formele zaken (statuten, jaarstukken) staan en de rubriek “Personalia” met persoonlijke informatie (ziekte, overlijden, huwelijk e.d.) van leden. Telkens als daar iets in geplaatst wordt meld ik op de hoofdpagina dat er “iets” is geplaatst in die rubrieken. Dan kunnen leden met hun wachtwoord die informatie raadplegen.

Verder is de tabel van de stand van de interne competitie versoberd. Dit is om het aantal hulpprogramma’s te verminderen dat nodig is om die stand te publiceren. Het is het streven van de webmaster dat de interne wedstrijdleider deze pagina zelf kan bijhouden zonder kunststukjes uit te halen. Het is minder mooi, maar simpeler te onderhouden.